Vilkår for tjenesten


Følgendeavtale er inngått mellom Våge Multimedia AS og sluttkunde (heretter kaltkunden) for leveranse av tjenester på misjonsløp.no/misjonslop.no,aksjonslop.no eller sponsorlop.no (heretter kalt tjenesten).


1. Avtalens omfang

Denneavtalen regulerer partene sine rettigheter og plikter i forhold til tjenesten.Avtalen gir kunden bruksrett til tjenesten levert av Våge Multimedia AS.

Avtalenkan endres uten forutgående varsel for nye kunder. Eksisterende kunder beholderopprinnelig avtale gjennom hele avtaleperioden.


2. Avtalens varighet

Avtalengjelder fra skriftlig bestilling er mottatt av Våge Multimedia AS og tilkundens data er helt slettet fra tjenesten.


3. Definisjon av tjenesten

Tjenestensom leveres er en web-applikasjon for administrasjon av misjons-, aksjons- ogsponsorløp. Det opprettes en egen underside på det respektive nettstedet forhvert løp. På denne siden kan deltakere registrere seg, registrere sinesponsorer og sjekke hvilke sponsorer som er registrert på seg. 

Administratorkan logge inn for å se deltakere, sponsorer og innstillinger, samt endre idisse registreringene. Administrator legger inn antall runder og registrererev. innbetalinger.

Kundenskontaktperson gir melding til Våge Multimedia AS når runder er registrert ogdet er klart for utsendelse av SMS med betalingsinformasjon til sponsorene.Løpet stenges for flere registreringer i det SMS sendes ut.


4. Rettigheter

VågeMultimedia AS innehar og beholder alle rettigheter og eierskap til tjenesten.Ingen deler av tjenesten kan kopieres, etterlignes eller videreselges.


5. Kundeservice og brukerstøtte

Viyter kostnadsfri brukerstøtte bare til kunden sin kontaktperson. Allehenvendelser skal gis skriftlig via e-post og vi har normal svartid på innen 2virkedager. Brukerstøtte skjer primært i normal arbeidstid 0800-1600. Vi harikke brukerstøtte pr. telefon.

Kundener ansvarlig for brukerstøtte til registrerte, både deltakere og sponsorer, isin del av tjenesten. Spørsmål kunden selv ikke klarer å løse kan av registrertkontaktperson sendes Våge Multimedia AS. 


6. Priser og fakturering

Etableringsavgift/installasjonskostnadblir fakturert ved installasjon. Kostnad for utsending av SMS blir fakturertetterskuddsvis fortløpende, datert siste dato i måneden.

Pr.tiden er etableringskostnad kr. 3 900,- og kostnad for én SMS kr. 1,-.

ÉnSMS er regnet som 160 tegn, og meldinger lengre enn dette blir regnet som flereSMS’er.

Prisenekan endres uten forutgående varsel, men inngåtte avtaler vil beholde priseroppgitt på tidspunktet for avtaleinngåelse. Alle priser er oppgitt eks.merverdiavgift.

VågeMultimedia AS forbeholder seg retten til kredittvurdering av kunden. Dersomkunden ikke blir ansett som kredittverdig, kan det kreves forskuddsbetaling.


7. Våge Multimedia AS sitt ansvar

VågeMultimedia AS har ansvar for å holde tjenesten operativ som beskrevet ivilkårene med høyest mulig oppetid. Utilsiktede avbrudd i tjenesten kanforekomme, og ved avbrudd som skyldes feil fra Våge Multimedia AS sin side vilvi prøve å rette dette snarest mulig og innen rimelig tid. Ved nedetid pålengre enn 2 timer skal kunden normalt varsles via innloggingssiden påtjenesten.

Tjenestenskal holdes sikker og det skal tas backup iht. gjeldende interne rutiner. Alledata skal lagres i EU/EØS-området og følge den europeiskepersonvernforordningen.

VågeMultimedia AS har ansvar for å loggføre registreringer i tjenesten. Dette kanvære hvilke registreringer/endringer/slettinger som blir gjort, fra hvilkenIP-adresse og på hvilket tidspunkt det blir gjort.


8. Kunden sitt ansvar

Kundenhar ikke anledning til å bruke tjenesten til annet enn det den er ment for.Tjenesten kan bare benyttes til 1 løp pr. bestilling. Tjenesten kan ikkeoverføres til ny kunde uten ny installasjon.

Kundenplikter å være behandlingsansvarlig for personopplysninger etterPersonopplysningsloven. Kunden er juridisk eier av de registrerte data i sindel av tjenesten.

Kundener ansvarlig for at brukernavn og passord til tjenesten og tilhørende delerikke kommer uvedkommende i hende. Kunden plikter å holde de enheter en loggerpå tjenesten med oppdatert og frie for virus.

Kundeneier tekst, bilder og annet publisert på tjenesten. Kunden kan ikke bruke materialebeskyttet av opphavsrett uten samtykke fra den som besitter rettighetene.

Kundener ansvarlig for å registrere innbetalinger fra sponsorer. Dersom det ikkeregistreres innbetalinger, vil ikke påminnelser om betaling kunne sendes ut.

Kundenforplikter seg til ikke å bruke registrerte data til utsendelse som strider motMarkedsføringsloven eller god markedsføringsskikk.

Kundenplikter å betale alle fakturaer fra Våge Multimedia AS innen forfall. Uteblittbetaling kan føre til stenging av kunden sin del av tjenesten med 14 dagersforutgående varsel.


9. Forbehold

VågeMultimedia AS forbeholder seg retten til å avvise kunder som vi mener brytermed norsk lov, våre etiske retningslinjer eller formål vi ikke ønsker åassosieres med.

VågeMultimedia AS kan bruke kunden sitt navn i markedsføring og som referanse. Datafra kunden sitt løp kan brukes til å sammenstille statistikk på et overordnetnivå.

VågeMultimedia AS kan ikke holdes ansvarlig for feil på tjenesten som liggerutenfor vår kontroll. Dette gjelder f. eks. hvis server går ned, SMS-gatewayikke er tilgjengelig osv. Denne typen feil gir ikke rett til prisreduksjon.


10. Tvisteløsning og verneting

Avtalenskal i alle henseender reguleres av norsk lovgivning, og rettstvistervedrørende avtalen skal løses etter norske rettergangsregler.  

Tvistmellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Oppnås ikke en løsning,skal saken henvises til ordinær domstolsbehandling.  

Rettverneting er Våge Multimedia AS sitt verneting. 


Denne avtalen med tilhørende databehandleravtale må signeres av kunden før installasjon.

Gav dette deg svar på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen! There was a problem submitting your feedback. Please try again later.